annececchi.reismee.nl

17 juli

Vandaag hebben we na ons ontbijt 'les' gekregen van Tina over dingen hier in Ghana. Begrafenissen worden hier 3 dagen gevierd, het is normaal om een huwelijksaanzoek te krijgen (je mag wel gaan sparen pap, heb er namelijk gisterenavond 1 gehad!), altijd je rechterhand gebruiken ipv van je linker, verjaardagen geven ze hier niks om en ze gebruiken de dag waarop je geboren bent in hun naam (maandag Anne - adwoa Anne)

Na dit gingen we een simkaart kopen zodat we eindelijk goed contact konden hebben jullie. Vond het toch wel een soort eenzaam/geïsoleerd als je niks van je kon laten horen. Op die paar afgekapte en veelste dure sms'jes na. Om dit te kunnen kopen moesten we eerst geld wisselen. Toch wel raar om 1000 aan briefgeld te hebben (Cedis natuurlijk maar toch)

De reis naar het strand kon ik fijn alle berichten lezen die de laatste dagen gestuurd waren?

Maar dus het strand.. ZO gaaf! Palmbomen enz. Het was weer een hele andere kant van Ghana. We hebben ook nog drum en dansles gehad, ook zo ontzettend leuk. Het dansen ging me alleen iets beter af dan het drummen.. We hebben het dansen gefilmd dus jullie kunnen het allemaal leren!

Vergeet trouwens helemaal te vertellen over de nieuwe vrijwilligers!

Samuel uit zweden, gaat samen met Humpus naar hun project

Jasmine (jaa nog 1) en Nienke uit Nederland

En Martin ook uit Nederland. Hij is de oudste van de groep, 50 ofz, heeft een gezin thuis.

Iedereen gaat gewoon leuk met elkaar om. De Nederlanders zijn wel dik in de meerderheid met 7 van de 11 vrijwilligers.

Morgen krijgen we het 2e deel van de lessen van Tina, daarna een citytour door Accra en krijgen we de kans om in de Mall spullen te kopen. Als het goed is gaan we ook nog slippers maken!

Woensdag gaan we allemaal naar onze projecten

Trouwens als iemand een souvenir wilt moet je maar een aanvraag appen of in de reacties zetten ;P

P.s. als mensen echt willen bellen of smsen is dit mijn Ghanese nummer: 00233557660374

Marco

Leuk weer om te lezen!
Je hebt toch wel nee gezegd op het huwelijksaanzoek?
Een bruiloft komt nu niet zo goed uit na alle verbouwingskosten.
En vindt Nick vast ook niet goed.
X

Corina

Lieve Anne,
Wat moet dit een ervaring voor je zijn zeg!!
Fijn om je verhalen te lezen en dat schrijven gaat je goed af!
Ik ben het trouwens met je vader eens...ha ha dat begrijp je wel :)
Geniet er van meis, maak veel foto's zodat je thuis nog heel vaak kan nagenieten.

Rina en Ries

Leuk dat je al een huwelijksaanzoek hebt gekregen. Adviseer je om 6 weken bedenktijd te vragen en een pittige bruidsschat te bedingen
Groeten aan Daphne

Kees-Jan

Leuke dingen heb je allemaal al gedaan en meegemaak!
Hoe ziet het land er daar uit? Dor, arm?
Ik kijk uit naar je volgende verhalen!

Marjan

Hé Anne,
Leuk om alles zo te lezen! Daphne sms't of appt me regelmatig, maar ook leuk om jouw verslag er bij te lezen.
In tegenstelling tot eerdere reacties op het huwelijksaanzoek zeg ik: DOEN!
Bruidsschat vriendelijk aannemen en half augustus vervoeren richting Katwijk! Groet en succes morgen op de echte plaats van bestemming ?

Anouk

Nicee