annececchi.reismee.nl

24 juli

Na een wat mindere nacht in de ochtend weer helpen met het wassen van de kindjes.

Deze ochtend hadden we een hele grote kom pap als ontbijt.

Daarna zou George ons de geschiedenis van ons project vertellen. Hoe het steeds groter werd en ze zelfs 100 kinderen hadden. Dit aantal moest van een toezichthouder (?) Omlaag. Nu zijn er ongeveer 40 kinderen die hier wonen. Overdag zijn er nog meer kinderen. Deze gaan hier alleen naar school.

We hebben bij hem ook de vragen over het bouwen neergelegd. We kunnen hier namelijk niks opknappen/bouwen zonder dat we er zelf voor betalen. George zou ermee naar Charity gaan.

Toen de school begonnen was zijn Daphne en ik de klassen rond gegaan om een versie van handje klap aan te leren. We hadden al gemerkt dat ze 'papagaaitje leef je nog' kende. Ze waren er erg enthousiast over.

Even later werden we bij Charity geroepen. Ze had een gesprek geregeld met de aannemer. Hij vertelde ons dat het stucen en het leggen van een vloer in het gebouw (zie foto's groepsapp*) 1800 cedis zou gaan kosten. Dit is omgerekend €383,- zijn. We wilde dit bedrag eerst even checken bij Tina. Zei vertelde ons dat we om een soort factuur moesten vragen. Anders kon ze de prijs nog niet beoordelen.

Rond 5 uur hebben we nu een vast klusje om te doen: het 'vegen' van de keuken. Zijn wij ook weer 3 kwartier zoet.

Daarna hebben we nog even gekletst met de geiten hier. Je moet toch wat.. en hun gemekker is leuker dan dat van de kinderen.

Als avondeten hadden we echte spaghetti! Geen noodles net als de vorige keer dat ze spaghetti zei.

Al met al geen hele bijzondere dag.

*Mocht je niet in de groepsapp zitten waar ik de foto's in stuur en zou je er wel in willen dan moet je maar even een berichtje sturen (als je mn nummer niet hebt dan via fb)