annececchi.reismee.nl

27 juli

Vandaag begint ons project!

Tot mijn teleurstelling was de man die ons vandaag alles zou uitleggen Mason, de vervelende aannemer.

Maar we konden nu wel aan de slag dus hopen op het beste!

Eerst moesten we kruiwagens met zand naar binnen duwen en daarna de cementzakken.

Daarna begon hij met werken. We wilde graag leren hoe het moet want we zouden het nogal wat dagen zonder hem moeten gaan doen. Jammer genoeg communiceerde hij helemaal niet met ons. Ook werden we door wat mannen uitgelachen en voor gek verklaard dat we het zelf wilde gaan doen. Moet ook wel toegeven dat het moeilijker/zwaarder was dan gedacht. Het was vooral moeilijk om het mengsel zo op de muur te gooien dat het blijft zitten. Maar na wat uurtjes werk hebben we toch een muur af! Maar de meeste meter waren toch wel door Mason gemaakt. Het is gewoon jammer dat hij niet aardig is en relatief veel geld vraagt. Ondanks dat ik het niet graag toegeef komt hij wel goed van pas.

Na die muur zijn we gestopt. Toen pas merkte we hoe moe we eigenlijk waren. Alleen was er niet veel tijd om te rusten want we moesten de cadeautjes uitdelen. De top 3 (qua cijfers) van elke klas kregen een schrift en pennen. Bijna elk kind kreeg een luchtje en een pen/potlood. Daarna werd er gezegt dat we met de rest van de spullen naar Charity moesten maar dat vertrouwde ik inmiddels niet meer. Gierige oude vrouw! Even kijken dus wat we de rest gaan verdelen.

Inmiddels hebben we beste een goede band gekregen met de andere vrouwen hier. We hadden hun ook luchtjes/crèmetje gegeven maar die kwamen ze terug brengen. Ik snapte niet waarom want ze waren er heel blij mee? Toen vertelde juliette dat Charity boos zou worden als ze iets kregen. We hebben ze verzekerd dat wij echt niet zouden gaan vertellen dat ze het hadden. Dat vonden ze toch wel heel leuk. Ik vond het ook wel leuk om dan iets achter háár rug om te doen.

Morgen weer naar cape coast. Dit keer gaan we Elmina bezoeken en misschien naar strand/marktjes.

Rina & Ries

Misschien toch wat opgestoken van het bouwvak
Weer een lange reis voor de boeg naar Elmina!

Kees-Jan

Good job!!!

Marco

Mooi dat jullie echt aan de slag zijn gegaan! Wel pittig zo te lezen, maar stoer dat jullie je niet laten kennen.
Nu lekker weer een weekendje weg. Veel plezier weer. X