annececchi.reismee.nl

29 juli

Vandaag gaan we naar een markt in Cape Coast en daarna naar Elmina.

Adrian en Malin, de vrijwilligers die we gister tegen kwamen, gaan ook naar de markt dus we gaan samen. We worden steeds handiger in het reizen. Je gaat ook beter snappen wat normale prijzen zijn. Ook met onderhandelen moet je echt volhouden. Er is bijna geen enkele keer geweest dat ze je echt weg laten gaan omdat je prijs 'te laag' is.

De markt was niet zoals we hoopte dat hij was. We wilde graag souvenirs kopen maar er was vooral eten. Toen zijn we maar doorgelopen naar Cape Coast Castle. Daar verkopen ze wel souvenirs. Malin en Adrian gingen echt naar binnen voor de rondleiding. Wij hadden dat vorige week al gedaan en zouden vandaag naar Elmina gaan, een andere fort waar nederland grote invloed heeft gehad. Eerst wel even lunchen want we begonnen allebei chagrijnig te worden. In het restaurant wankelde een super jong katje verdwaald rond (groepsapp). Onwijs zielig! Het stomme is dat je gewoon niks kan doen.. In het restaurant zouden we ook Anna en Sanne ontmoeten. Met z'n vieren zijn we toen nog wat kraampjes afgegaan. En toen in een taxi naar Elmina gestapt.

In het fort werden we aan een andere groep die al begonnen was toegevoegd. Ik vond de gids wel wat weg hebben van Kevin Hart. Hij was zo ook onwijs gestresst en stopte wel eens midden in zn 'verhaal' (groepsapp). Eigenlijk las hij gewoon op wat er op het bordje stond. Het hadden meeste hadden we al gehoord bij Cape Coast Castle.

Hierna gingen we allemaal weer naar de eigen hotels

Rina& Ries

Met de dag worden jullie blijkbaar 'wereldwijzer'
Leuk dat jullie allerlei contacten maken met andere reizigers. Kan je later herinneringen ophalen

Kees-Jan

Lijkt mij erg interessant de dingen die jullie allemaal bezoeken.
Ook leuk dat jullie steeds dezelfde personen tegenkomen.