annececchi.reismee.nl

30 juli

Vandaag zitten we op de helft van de tijd in Ghana.

We hebben al redelijk wat van Ghana gezien. Een paar Ghanese dingen:

veel vrouwen dragen een pruik,

prullenbakken kom je hier bijna nergens tegen,

kippen en geiten zie je hier bijna overal lopen,

aan het snelheidslimiet hou je je bij voorkeur niet,

Ghanese maken heel veel herrie/geluid,

Je moet altijd lang wachten in een restaurant,

bijna alle Ghanese mensen zijn super behulpzaam

Vandaag gaan we ook weer terug naar het project. Voordat we dit weekend weg gingen hadden we George uitgelegd dat we toch wel graag de hulp van de aannemer wilde maar we er geen geld voor hadden. Hierop had hij de contact gegevens gegeven van hun grootste sponsor. Hij bleek ook uit nederland te komen! We hebben hem het verhaal uitgelegd en hopelijk wil hij de loonkosten betalen en kunnen we morgen met hulp weer verder gaan.

Voordat we weer aan de terugreis begonnen hebben we nog lekker rustig ontbeten in het hotel. Ook hadden we een massage! Echt heel lekker! Na de lunch zijn we in de taxi gestapt. Bij het trotro station in Cape Coast kwamen we Malin en Adrian weer tegen. Samen zijn we naar Swedru gereisd.

Na weer 5u reizen kwamen we terug in Akwaakwaa (zo heet de plek waar het weeshuis is) ze waren weer blij om ons te zien! Allemaal knuffels! Toch wel weer leuk om terug te zijn.

Nu weer optijd naar bed want morgen gaan we weer stucen!

Marco

De helft van jullie avontuur zit erop, maar jullie hebben al heel veel beleefd en gezien.
Hebben jullie ook nog foto's van de andere vrijwilligers? Dan is het makkelijker om er een beeld bij te vormen. Hopelijk lukt het met die sponsor en kunnen jullie verder met het bouwproject.
Als je nu eerder naar Afrika had gegaan, dan had je thuis ook kunnen helpen met stucen. (-;
Veel plezier!
X

Anne Cecchi

Heb de groepsfoto in de groepsapp gestuurd. Haha jammer joh!

Kees-Jan

Hopelijk is het snel geregeld met de sponsor.
Een massage gehad...???
Dat is lekker ontspannend!
Nu zijn jullie weer helemaal klaar voor de komende week!

Marjan

Succes weer vandaag! Spread your love ❤️❤️