annececchi.reismee.nl

4 augustus

Dit was de 1e nacht dat ik mn 'ik moet plassen' gevoel niet kon negeren en echt ons bed uit moest. Ik heb het geweten. Er liep een lakkerlak, echt liep want ben er perongeluk op gaan staan. Ook zat er een pittig grote spin op de muur. Je kan je denk wel voorstellen dat ik er snel weer af ben gegaan.

In de ochtend werden we om half 7 wakker geroepen dat ontbijt klaar was. Ik had gister wel aangegeven dat we vroeg wilde ontbijten maar dit had ik niet gedacht. Nu konden we wel lekker vroeg aan de lange reis beginnen. 10 uur!

Met Nienke, Jasmijn en Martien zouden we dit weekend op stap gaan en we ging proberen om vanaf Accra samen te reizen naar Hohoe. Na op de verkeerde plek te zijn gedropt werd het wel spannend. Hoe komen we op de goeie plek en zit het busje waar hun 3 in zitten te wachten niet al vol voordat we er zijn? Snel in een taxi gestapt die verschillende stations is afgegaan want Tema station was niet 1 specifiek station, zo heten alle stations in Tema (grote plek bij Accra) Toen we bij een station uitstapte kwam er gelijk een man naar ons toe die zei dat onze vrienden op ons aan het wachten waren en dat hij eindelijk weg kon omdat wij er waren. Wat een opluchting dat we goed zaten!

Na al uren te hebben gereisd stopte we in een mini plaatsje om te plassen. Er werd verwacht dat je langs de weg gewoon je onderbroek naar beneden trok. Ik pas. Ook kwamen van alle kanten vrouwen die dingen verkochten. De deur van het busje werd open getrokken, ze waren overal. Gelukkig reden we snel weer door.

Niet veel later vroeg Nienke of we alsjeblieft konden stoppen want ze had diarree. Wij met zn vieren de bosjes in want de rest moest toch ook wel plassen. We hebben gegiert om het feit dat Nienke in de bosjes aan het poepen was.

Na 10u waren we eindelijk in het hotel. Als avondeten was er rijst.. niet heel aantrekkelijk. We zouden wel even in het dorpje gaan kijken. Na een uur zoeken hadden we eindelijk een soort restaurant gevonden. Hier de keus: patat of rijst met kip. De keuze was snel gemaakt. Ging al bijna van mn graadje want had alleen nog maar een brok brood, een klein bakje Pringles en wat bananenchips op. Écht eten is heel moeilijk te krijgen. Supermarkten heb je niet echt. Ook zijn er zelde restaurants. Je moet het hebben van wat ze langs de weg verkopen.

In ons hotel was geen warm water jammer genoeg. Wel hebben we een giga bed.

Marco

Met zulke omstandigheden zou ik ook proberen niet naar de wc te gaan 's nachts.
Gelukkig ben je weer opgeknapt en hebben jullie samen met de anderen de lange reis kunnen maken. Dat is toch wel erg prettig.
Als je terug bent gaan we lunchen in Maastricht. Lekker dichtbij. ?

Angela

Het gaat toch allemaal minder soepel als in Nederland zo te lezen! Wat een luxe hebben we hier toch!!!

Kees-Jan

Een kakkerlak en een spin...???!!!
Jij treft het ook wel...

Volgens mij hoef je de komende jaren geen kip met rijst meer ???

Anne Cecchi

Zou indd heel blij zijn met snijbonen!