annececchi.reismee.nl

7 augustus

Vandaag is het nog precies een week voordat we teruggaan. Ben toch wel blij als ik weer thuis ben!

Het eerste wat we vandaag gedaan hebben is cement halen zodat we weer aan de slag zouden kunnen. Dit ging dit keer zonder rare verassingen. Erg fijn!

De aannemer was er inmiddels al even alleen was hij niet bezig met het lokaal. Het was niet echt duidelijk waarom dus ik vroeg het aan Charity. Ze vertelde dat hij de 'ladder' (die hij gebruikt voor de bovenkant van de muren) niet meer had omdat de eigenaar van de ladder hem vandaag zelf nodig had. Of te wel hij kon niet aan het werk. Wij dachten dan kunnen we toch de onderkant van de laatste 2 muren doen of de vloer. Daar had hij zelf nou nooit aan gedacht.. Uiteindelijk hebben we de grond schoon gemaakt en zijn we al het zand voor de vloer naar binnen gaan brengen, met hulp van alle kinderen! De aannemer zelf ging aan de achterkant er nu ook kozijnen in zetten, ook nu hebben we hem maar zn gang laten gaan. Morgen gaan we echt de vloer doen zei hij.

Hierna kregen we lunch. Voor het eerst geen fruit gehad! We hadden een soort gefrituurde deegbal die je in pinda's moest dopen. Best lekker.

Daphne had haar haar al voor de lunch laten vlechten en na de lunch was het mijn beurt. Doet af en toe nog best pijn! Maar het zat wel leuk. Ook werden we gelijk obibini genoemd door julliette. Obibini is een bijnaam voor een zwart iemand en obroni voor een blank iemand.

En nu moesten we de rest van de dag nog vullen. Ik ben met mn camera aan de slag gegaan en heb een paar leuke foto's van de kinderen kunnen maken. Ze vinden het heel leuk om op te foto te gaan!

Toen het 'kooktijd' was zijn we bij de vrouwen in de keuken gaan zitten. We hebben ze war nederlandse woorden en zinnen geleerd. De G is erg moeilijk voor ze maar ze hebben er om kunnen lachen. Ze kunnen nu 'goede avond', 'hoe gaat het?', 'het gaat goed', 'hoe heet je?' En 'ik heet ...'

Hierna hebben we onze koffers alvast geordend zodat we donderdag niet zo veel meer hoeven te doen. Het gaat nogal opschieten nu.

Rina&ries

Aannemers in Ghana zijn blijkbaar net zo eigenwijs als in Nederland. Snap niet dat ze niet luisteren naar een stel ervaren middelbare scholieren
Maar we zijn wel erg nieuwsgierig naar de foto's van de bouw. Leuk dat de omgang met de mensen zo gezellig is!