annececchi.reismee.nl

15 juli

De eerste dag van onze reis.

Na veel plannen en organiseren is vandaag de dag dat we daadwerkelijk naar Ghana gaan!

Bij die voorbereidingen hoorde voor mij het maken van een (giga) inpaklijst in de hoop niks te vergeten. 1 van de dingen waar ik bang voor was was het hebben van te weinig ruimte in m'n koffer. Die zorg bleek gelukkig niet nodig te zijn omdat ik alles goed had opgerold en gepropt. Iets te goed.. Iedereen kon op schiphol kon de inhoud van mn koffer bewonderen. Dit terwijl we gisteravond al veel naar mn handbagage gedaan hadden en spullen hadden achtergelaten. Gelukkig na een paar stoepkrijtjes te lozen zat ik op het maximale gewicht van 23.4 kilo per koffer. Nu mochten we door naar de douane! Nog heel even zwaaien naar pappa & Mamma en dan gaan we er toch echt voor een maand vandoor! Nog even een theetje drinken en door naar de gate.

In het KLM vliegtuig was er een aardige man die van plek wilde ruilen zodat ik naast Daphne kon zitten. Het 1e deel van de vlucht was zo voorbij (3 kwartier) en toen moesten we onze weg vinden in Parijs. Dit was eigenlijk wel makkelijk, zelfs nog tijd om te relaxen in ligstoelen voor een gigantisch raam. Iemand anders naast ons lag daar al van pampus. Wel dik een uur vertraging gehad door een missende passagiers.. niet iedereen kon blijkbaar zijn weg vinden.

In zat ik het vliegtuig naast een vrouw genaamd Eva, ze was een maand in Duitsland geweest om haar zus te bezoeken. Ze was geïnteresseerd in wat we gingen doen en was super aardig! Ze bood zelfs aan om bij haar langs te komen als we in het Noorden zouden komen. Onwijs leuk om nu al kennis te maken met de gastvrije cultuur. Wij zouden in Nederland maar argwanend gaan denken als een onbekende je uitnodigt in huis.

De vliegreis vind ik echt ontzettend meevallen! Je krijgt veel dingen aangeboden. Koptelefoon, slaapmasker, dekentje en gelukkig veel eten en drinken.

Heb nu nog een 1u te doden en dan zijn we in Accra.

Na denk wel een uur waren we door een rij heen waar ik nog steeds niet van snap waar het voor diende en toen stonden Dennis & William ons op te wachten. In het busje spraken we voor het eerst Annelaura & Jasmine (uit Groningen) en Adrian & Maluh (uit Noorwegen)

In het hotel kreeg ik wel ff een tegenslag. Al mn vloeibare spullen zijn op 1 of andere manier uit mijn koffer gehaald ? douche artikelen, zonnebrand, scheermesjes.. Vond het al raar dat mn band niet meer om mn koffer zat maar dit had ik niet verwacht.

Maar snel ons bedje in zz

Reacties

Reacties

Oma

Hoi anne
Leuk om je te volgen. Zo blijven we bij.

Liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active