annececchi.reismee.nl

18 juli

Een druk dagje

Na ontbijt en douchen zaten we om 8u klaar voor deel 2 van de lessen. Nu was het vooral de Ghanese taal.

Daarna gingen we naar Accra Art centre. Klinkt als heel wat maar het is gewoon een wat overzichtelijkere markt. De markt die we daarna opgingen was een ervaring opzich. De stank, de drukte, de producten. Ze verkopen er echt alles! Over ligt vis weg te rotten in de zon. Je ziet varkenspoten, krabben, slakken en een soort vliegende eekhoorn (dood en waarschijnlijk gefrituurd).

De lunch die we daar hadden maakte me wel heel blij, Patat! Na 3 dagen water was de cola ook onwijs lekker!

Hierna weer met z'n alle het busje in om naar de Mall te gaan. We kregen 15 min om in een grote supermarkt spullen te kopen. Ze blijken het fenomeen zonnebrand hier niet te kennen.. daar stond ik wel even van te kijken.

Toen gingen we weer in het busje maar nu onderweg naar Tina. Het verkeer is hier heel druk, chaotisch en lawaaierig. Daar maken mensen zich hier geen zorgen om, ze lopen gewoon tussen alle auto's door. Soms handig want nu moesten we wc papier hebben en het enige wat je hoeft te doen is even wenken naar iemand vanuit de bus. Alleen kwam nu iedereen om ons af om andere dingen te verkopen. 1 ging zelf aan de bus hangen, terwijl we weer begonnen met rijden, in de hoop nog wat te verkopen. Hierdoor maakte hij iets stuk waardoor het uit de hand liep. Dennis en William* werden boos waarop de sloper tegen Dennis zei dat hij hem in elkaar ging slaan. Dennis ging toen de auto uit en er werd wat geduwd en geschreeuwd. Toen reden we naar de politie die met dennis mee terug liep in de hoop de sloper te arresteren alleen die was al gevlucht. Best even spannend allemaal!

Eenmaal bij Tina gingen werden we naar een soort slipper 'winkeltje' gebracht. Hier zaten een aantal vrouwen die allemaal mooie slippers maakte met kraaltjes. Bijna iedereen heeft een paar gekocht/besteld, je kon namelijk ook zelf kleuren kiezen en dan gingen hun de sandaal naar wens maken. Knap dat ze zoiets in een uur kunnen maken. Morgen neemt Dennis ze mee, dus ben benieuwd!

*Dennis en William begeleiden ons tijdens deze oriëntatiedagen. Dennis heeft het meest vriendelijke gezicht van Ghana! William kan erg goed rijden, wat heel fijn is met dit verkeer en de dancing roads. Ze zijn trouwens broers.

Morgen vertrekken we om 8u naar ons project. Heb zin om mezelf echt nuttig te maken!

Iedereen bedankt voor de reacties, heel leuk om te lezen!l

Gerrie

Meid!wat een toestanden allemaal!!lijkt het wilde westen wel?
Leuk om je te volgen!ik wens je een fijne én gezegende tijd toe!

Marco

Jullie maken wel veel mee zeg.
Goed dat je elke dag een verslag maakt, anders vergeet je naderhand de helft.
En het is erg leuk voor ons om jullie avontuur een beetje mee te beleven. X

Marjan

Van huwelijksaanzoek naar een crimineel aan je bus ?
never dull a moment!

Oma

Leuk om iedere dag je verhaal te lezen. Het is net een spannend boek.
Je kan dus douchen? Een echte of een soort tuinslang? Waar we thuis om
Gelachen hebben.
Dag lieverd , een dikke kus van je omaatje. Tot je volgende verhaal.

Jolanda

Hoi Anne ik heb net je verhalen gelezen. Jullie hebben al veel meegemaakt zeg. Het is hartstikke mooi om zo met jullie mee te reizen. Hoop dat jullie een hele mooie en fijne tijd heben. ?

Leonie

Word helemaal in je verhaal meegenomen! Volgens mij loop jij de hele dag met een big smile rond :).
Spannende dag morgen...have fun!
Liefs uit Kreta.

Kees-Jan

Weer zo'n leuk en spannend verhaal!
Jullie maken wat mee zo...

Anne Cecchi

We hebben een douchekop oma, geen warm water maar het is wel lekker verkoelend