annececchi.reismee.nl

25 juli

Vanochtend hadden we als ontbijt een hele dikke boterham met jam. Erg lekker!

George kwam even vertellen dat hij ging regelen dat er op papier ging staat waar de 1800 cedis voor gebruikt ging worden.

Toen we na het eten het terrein op gingen zagen we dat 1 van de mannen de takken van een boom aan het halen was. Met een machete! Ik heb het zelf ook even mogen doen. Best wel gaaf!

Door al die takken te zien liggen kreeg ik een idee. We gaan een hut maken voor de kinderen! De kinderen hielpen mee met het sjouwen van de takken en palmbladeren. Toen we echt net begonnen waren kwam Joyce* langs. Ze woont in Swedru (dat is dichtbij) dus ze kwam even kijken hoe het ging. We hebben haar toen ook verteld over dat we vastlopen en nog wat andere kleine probleempjes. We hebben gister heel lang zonder stroom gezeten, geen licht en ventilator dus. Ook hebben we geen strijkbout. Nu denk je waarschijnlijk 'dat heb je toch niet nodig!?' Maar dat is tegen eitjes die insecten in je kleren kunnen leggen als je ze buiten laat drogen.

Inmiddels was weer vertrokken. Ook was het hard gaan regenen en konden we dus niet meer verder met de hut. Een wasje doen zat er ook niet in. Na een tijdje vervelen bedachten we ons dat we nog een lijn met ballonnen wilde ophangen. 1 ballon voor elke dag dat we hier nog zijn. Elke ochtend prikken we er 1 lek. Uiteindelijk zijn ze allemaal weg en gaan ook wij terug maar huis.

Later die dag gingen we praten met George, Charity en de aannemer. We hebben de prijs naar 1700 cedis kunnen krijgen. Jammer genoeg steelt het maar 20 euro. We hebben toen het overzicht doorgestuurd naar Tina. Zij zei dat 1700 cedis een goede prijs is.

Morgen gaat er naar Travel Active gebeld worden om te kijken of we het geld vam hun kunnen krijgen want het is niet onze fout. Wij hebben ons ingeschreven voor een constructie project met een sociale toevoeging. Niet alleen het sociale.

Je moet eigenlijk geluk hebben dat ze hier aan het bouwen zijn als je aankomt, dan kan je gewoon helpen. Is dat niet het geval, zoals bij ons, dan moet je dus zelf gaan betalen. Iets wat ons nooit verteld is.

Na dit gesprek gingen we even kijken wat er over was van ons beginnende hutje na al die regen. Tot onze grote verbazing hadden een paar jongens hem afgemaakt! En nog mooi ook! (Groepsapp) 1 minpuntje. Nu hebben wij morgen niet zo veel meer te doen hahah.

Hopen op mooi weer morgen zodat we een wasje kunnen doen!

*Joyce heeft ons ook geholpen tijdens de oriëntatie dagen en regeld nu nog steeds dingen voor ons zoals hotels boeken.

ries en rina van der meij

Jullie raken al aardig thuis in het aannemers beroep. Als jullie nog wat geld nodig hebben voor het aankopen van materialen, verf of zo, dan moet je het ons maar laten weten.

Kees-Jan

Leuk dat de jongens de hut hadden afgemaakt. Moeten jullie de volgende keer maar niet blijven uitslapen ????