annececchi.reismee.nl

31 juli

Gisteravond kregen we een berichtje terug van Peter de sponsor. Hij vertelde dat hij 200 cedis wilde betalen voor de hele klus. Charity was hem nog 1000 cedis verschuldigd dus daar konden we 200 van gebruiken.

Nu moesten we dat nog goed gaan brengen bij Charity. George had ons stiekem de gegevens van Peter gegeven. Charity wil niet dat andere mensen contact met hem opnemen ofz. We waren ook van plan te zeggen dat we die 200 cedis dan van thuis hadden gehad zodat george niet in de problemen kwam. Maar nu kon dat dus niet meer gezegd worden.

De aannemer was inmiddels ook gekomen met de vraag of hij vandaag aan de slag moest. Wij konden hier dus weer geen antwoord op geven omdat we niet wisten of we die 200 cedis via Charity zouden krijgen. Uiteindelijk hebben we maar nee gezegt omdat we nog niks van George hadden gehoord over de aanpak qua geld vragen.

We zijn toen maar met de aannemer zakken cement gaan halen want dat zouden we sws nodig hebben de komende dagen. Eenmaal in het 'winkeltje' vertelde de aannemer doodleuk dat we ook moesten betalen voor het vervoeren van het cement. Toen ben ik even boos op hem geworden. Hij communiceert nooit met ons tenzij hij geld van ons wilt! Ook was het een klein rot stukje, 5 min lopen! Jammer genoeg zijn de zakken 50 kilo en kunnen we ze niet zelf vervoeren. Hierna is de aannemer er vandoor gegaan.

Toen George was gekomen hebben we afgesproken dat we zouden zeggen dat we zijn gegevens online hebben gevonden. Hierna hebben we Charity erbij gehaald die op haar beurt peter bedoelingen niet snapte. Ze vertelde dat ze dat geld van Peter had gehad om hun boerderij project te financieren. George zou Peter even mailen om te vragen hoe het nu zit.

Vandaag ben ik ook begonnen met het leren van engelse woorden aan Bintoe (meisje met de wond) erg makkelijk gaat het niet want ze denkt dat 'what is it?' enz al onderdeel is van het woord.

Kees-Jan

Sommige dingen gaan niet erg soepel. Maar ik denk dat als jullie thuiskomen jullie wel hele goede onderhandelaars zijn geworden! ;-) :-)