annececchi.reismee.nl

5 augustus

Vandaag weer wakker geworden op een andere plek: 'Geduld hotel'. Het doet wel zijn naam eer aan. We hebben heel lang moeten wachten op ons ontbijt. We konden kiezen tussen watermeloen of ananas. Wat kregen we na 3 kwartier wachten: een broodje ei! Bijzonder hoe dat werkt met de communicatie hier.

Ik en Daphne zouden vandaag een apenbos en de Wli waterval bezoeken. Nienke, Jasmijn en Martien zouden een berg gaan beklimmen en daarna ook naar de waterval gaan.

We werden door de trotro afgezet in een plaatsje en vanuit daar gingen we achterop de moter naar het apen bos. Zo gaaf! De zon scheen, wind door je haar, helemaal te gek!

Het apenbos zelf viel wel een beetje tegen. Nog steeds wel leuk hoor, de apen waren alleen minder aanwezig dan ik had gedacht. Ze kwamen wel op je springen als je een banaan had. Dat was wel gaaf.

Hierna wilde we door naar de watervallen. Dit zou ongeveer anderhalf uur rijden zijn. De moter beviel wel dus we wilde ook dit stuk op die manier doen. Vrij snel na vertrek begon te miezeren. Het ging steeds harder en harder regenen. We zaten met een steeds minder goed gevoel achterop. 60 km/h, regen, slechte wegen, korte broek en een t-shirt (doorweekt). Na een uur stelde mijn bestuurder voor te schuilen wat ik een top idee vond. Toen we verkleumd in het winkeltje stonden besloten daphne en ik de reis te staken en met een auto terug te gaan naar het hotel. Toen we net aan de terugweg begonnen klaarde het helemaal op. Toen besloten we het plan wéér te wijzigen en toch wel naar de waterval te gaan! Dat was namelijk de hoofdreden om 10u hierheen te reizen..

Inmiddels hadden we ook eindelijk bericht gehad van Nienke dat ook hun in orde waren. Wel helemaal doorweekt dus hun gingen écht naar het hotel.

In het plaatsje Wli aangekomen moesten we eerst 45 minuten door het tropisch regenwoud lopen om bij de waterval te komen. De omgeving was zo onwijs mooi. Hele groene bergen! Zo jammer dat het niet hetzelfde is vast te leggen als hoe je het ziet. Als je aan de andere kant van de berg liep dan was je in Togo. De waterval zelf was zoveel krachtiger dan ik me had voorgesteld. Ik dacht dat er een soort meertje zou zijn en je lekker kon zwemmen en eronder kon staan. Nou dacht het niet. M'n kleren waren voor de 2e keer die dag zeik nat. Maar wel heel gaaf om daar te staan. Ondanks de onwijze hoeveelheid water die er vanaf kwam.

Na de 45 minuten terug wilde we toch wel graag wat eten. Het werd wel riskant met de tijd, kwart voor 7 is het hier donker en het was toen 5 uur. We kozen toch voor lekker eten en dan maar in het donker terug. We zaten in een restaurantje (klein buiten terras) van een man die pas voor zichzelf was begonnen. Heb een zwak voor mensen die zoiets doen vanuit hun passie dus vond het al meteen leuk. Hij had ook een hele uitgebreide kaart en maakte alles vers. Ik nam de club sandwich en Daphne soep en een pannekoek. Geen rijstt!! We hebben er heerlijk gegeten en de man was onwijs blij met de 10 cedis fooi (2 euro ofz).

Hierna maar gekozen voor een rechtstreekse taxi terug want overstappen in het donker vind ik maar niks.

Trouwens iedereen bedankt voor de reacties! Heel leuk om te lezen! Xx

Reacties

Reacties

Rina&ries

Nou, je beleeft zo nogal wat. Leuke ervaringen wisselen minder leuke af.
Jullie zijn wel een stel avonturiers zeg!
Hou je haaks de laatste volle week

Jose

Stoere dames! Onder alle omstandigheden houden jullie je haaks. Heel trots op jullie!

Gerrie

Ik hoor het al...k ga wel volgende week wel gewoon naar apenheul....

Marco

Wat een avonturen allemaal! Als je Afrika hebt meegemaakt, dan red je je volgens mij overal.
Gelukkig maken jullie verstandige keuzes zoals door niet over te stappen.
X

Leonie

Gave dag zeg!! Aan de manier van schrijven is dat ook wel te lezen!
Hilarisch hoe veel dingen toch effe anders gaan dan hier. Volgens mij zijn jullie monden vaak open gevallen wordt er naderhand hard om gelachen (dat hoop ik wel :)).
Supergaaf wat jullie allemaal ondernemen. X

Anne Cecchi

Op het moment zelf is niet alles even leuk maar achteraf zijn het wel goede verhalen en kan je er toch wel om lachen!

Kees-Jan

Wat een bijzondere dag was dit. Met een beetje improviseren, zijn jullie toch over terecht gekomen waar jullie wilden! Goed gedaan!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active